Sytuacje kryzysowe mogą pojawić się w wielu organizacjach i wybuchnąć z dnia na dzień. Szczególnie w społeczeństwie informacyjnym, gdzie coraz więcej osób opisuje swoje negatywne doświadczenia z daną firmą na blogach, forach i w mediach społecznościowych. Do tego, gdy sprawą zainteresują się media, mamy gotowy przepis na kryzys. Jednak odpowiednia komunikacja ze środkami masowego przekazu stanowić może zabezpieczenie przed utratą reputacji, a w konsekwencji także wartości firmy. Czasami oznacza wręcz być albo nie być dla dotkniętej kryzysem organizacji.

Zespół Lions PR posiada bardzo duże doświadczenie w skutecznym zarządzaniu komunikacją kryzysową. Pracowaliśmy w tym zakresie dla największych międzynarodowych korporacji, podmiotów krajowych, jak również dla osób prywatnych. Doświadczenie uczy nas, że najważniejsze – może nieco paradoksalnie – w komunikacji kryzysowej jest skuteczne zdiagnozowanie gdzie „pożar” może wybuchnąć i przeciwdziałanie jego wybuchowi. To pozwala zaoszczędzić mnóstwo kłopotów, czasu i ostatecznie pieniędzy naszych Klientów.

Dlatego w codziennej pracy dla Klienta zwracamy uwagę na zagrożenia i odpowiednio wcześnie je sygnalizujemy. Zawsze rekomendujemy przygotowanie planu komunikacji w sytuacjach awaryjnych, a gdy już „pożar” wybuchnie stawiamy na proaktywne działania wyprzedzające i dialog z mediami. Nie do przecenienia są prowadzone przez nas szkolenia i symulacje mające na celu przygotować Zarząd i pracowników firmy na sytuację kryzysową.

W ramach usługi oferujemy:
  1. Przygotowanie planu sytuacji kryzysowej który m.in. jasno definiuje, kto komunikuje się z mediami i w jakim zakresie
  2. Przygotowanie kryzysowych Q&A
  3. Szkolenia medialne
  4. Symulacje sytuacji kryzysowej
  5. Analizę potencjalnych ryzyk i zagrożeń
  6. Proaktywne relacje z mediami
  7. Zarządzanie komunikacją kryzysową w Social Media
  8. Monitoring mediów i Internetu